Peste 830.000 vieți salvate și mai mult de 400.000 de donatori de sânge beneficiari ai schimbărilor aduse prin acest proiect
Fundația Vodafone a modernizat 41 de centre de transfuzie sanguină din țară, prin programul „O șansă pentru viață“, în parteneriat cu Asociația React. Astfel au fost renovate spațiile care formează traseul donatorului din centre, s-au adus echipamente medicale moderne, scaune de recoltare sau mobilier nou, în funcție de nevoile fiecărei unități. În total, investiția Fundației Vodafone România în modernizarea celor 41 de unități s-a ridicat la 1 milion de euro.
Peste 400.000 de persoane au donat sânge în urma renovării și dotării cu echipament medical a centrelor din țară, prin programul național „O șansă pentru viață“, reușind să salveze mai mult de 830.000 vieți.
„Renovarea și dotarea cu echipamente medicale a centrelor de transfuzie din țară a fost una dintre prioritățile noastre de investiție în domeniul sănătății. Ne bucurăm să sărbătorim încheirea cu bine a acestui proiect și să vedem cum investiția noastră se traduce în creșterea numărului de donatori care pot salva vieți, mai ales al celor care donează periodic sânge. Sănătatea este unul dintre cei patru piloni strategici ai activității Fundației Vodafone România, alături de educație, servicii sociale și voluntariat. Fiecare proiect încheiat cu succes înseamnă pentru noi vieți salvate, îmbunătățirea accesului la servicii de sănătate și bucuria pe care o aducem oamenilor din întreaga țară, mai ales celor din comunitățile defavorizate”, a declarat Angela Galeța, Director, Fundația Vodafone România.
Programul „O șansă pentru viață” a demarat în 2008 printr-o serie de acțiuni anuale de informare și educare în legătură cu importanța donării benevole și periodice, continuând cu mai multe campanii mobile de donare de sânge. În 2014, pornind de la nevoia de a asigura condiții corespunzătoare de prelevare sanguină, cu scopul de a încuraja potențialii donatori, programul s-a extins prin adăugarea componentei axate pe renovarea și dotarea centrelor de transfuzie. Centrul de Transfuzie Sanguină București a fost primul care a beneficiat de acest program, în perioada 2014 – 2015, fiind și cel mai mare din România. Alte șapte centre din țară au intrat în program în 2015, zece centre în 2016 și 23 de centre până în 2018.
„O șansă pentru viață” a devenit de-a lungul anilor cel mai mare program național de donare de sânge din România.Pe lângă sprijinul acordat celor 41 de centre de transfuzie din țară, programul „O șansă pentru viață” a inclus numeroase campanii mobile de donare de sânge. Astfel de campanii au avut loc și pentru angajații Vodafone România, acestea mobilizând peste 6.000 de donatori din companie. În plus, alte peste 40 de companii partenere s-au alăturat acestei inițiative care susține donarea de sânge.
De asemenea, în urma programului, centrele de transfuzie sanguină din România au înregistrat scăderea mediei de vârstă a donatorilor la nivel național, pentru prima dată după 1989. La ora actuală, 30% din sângele donat provine de la donatori tineri fideli.
Asociația React este o organizație neguvernamentală ce participă semnificativ la dezvoltarea celor patru piloni ai unei comunități prospere: sănătate, educație, economie socială și dezvoltare comunitară. Proiectele implementate produc schimbări majore în viața oamenilor prin intervenții adaptate și implicare activă. În cei unsprezece ani de la înființare, aproape 1 milion de români au beneficiat, direct sau indirect, de pe urma activităților derulate de Asociaţia React. Impactul proiectelor este confirmat de cele 18 premii de excelență naționale și internaționale primite, care poziționează asociaţia printre cele mai premiate organizații neguvernamentale din România.
Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. În cei peste 20 ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.132 de programe derulate de 730 de ONG-uri din întreaga țară, în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Proiectele au avut aproape 3 milioane de beneficiari – copii, tineri, vârstnici, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundaţia Vodafone România a investit 30 milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere. Mai multe detalii despre programele fundaţiei sunt disponibile pe www.fundatia-vodafone.ro, http://jurnaldebine.fundatia-vodafone.ro/ și www.facebook.com/fundatiavodafone.